4-2-2600x4752headerimage3eheaderimage2e

Verzuimbeheersing is onze passie

Baken 5 is een vooruitstrevende arbodienstverlener met een unieke integrale aanpak. Het combineren van proactieve verzuimbegeleiding, financiƫle expertise en duurzame inzetbaarheid van het personeel leidt gegarandeerd tot meer rendement.

Bedrijf op de Radar | Fort Resort Beemster

Door Redactie Baken 5 | 18 oktober 2017

In 2012 - honderd jaar na de bouw van het Noordfront van de Stelling van Amsterdam – begon het Fort aan de Nekkerweg aan zijn tweede leven. Dit jaar viert Fort Resort Beemster, een van de meest luxe wellness resorts van Nederland, zijn eerste lustrum.

“Het is enorm snel gegaan allemaal,” vertelt Minouk Imming, o.a. werkzaam als personeelsfunctionaris van Fort Resort Beemster. “Ik herinner me nog als de dag van gisteren dat we tijdens de verbouwing kantoor hielden in de fortwachterswoning aan de overkant. Na de oplevering ging ik aan de slag als hoofd receptie.” Toen na een jaar de General Manager wegging, heeft Minouk ook een aantal administratieve taken overgenomen. “De lonen moeten gewoon worden doorbetaald,” lacht Minouk. “En we bleven maar groeien. Inmiddels werken we hier met zo’n 110 mensen. Een verdubbeling ten opzichte van de beginperiode.”

Tijdens die beginperiode werd er grondig geprofessionaliseerd. Er kwam een nieuwe General Manager en Fort Resort Beemster ging op zoek naar een partij die ondersteuning kon bieden op het gebied van verzuimbegeleiding. Minouk: “Op aanraden van JAN©, onze accountant, hebben we destijds kennisgemaakt met Baken 5. Een schot in de roos. De werkzaamheden die door onze mensen worden verricht, verschillen per afdeling. We hebben wellness, een hotel, twee restaurants, vergader- en feestfaciliteiten en zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week in bedrijf. Veel van onze medewerkers hebben te maken met onregelmatige werktijden en variabele werkdruk. Dat vraagt wat van je. Daarom houden we onze mensen goed in de gaten en proberen we eventuele uitval zo veel mogelijk voor te zijn.”

Ron Kamps van Baken 5 komt elk jaar langs om de verzuimcijfers door te nemen. “Dat is fijn,” vertelt Minouk. “Hij kan precies aangeven aan welke afdelingen we eventueel wat meer aandacht moeten besteden en waar we op zouden kunnen letten om het verzuim nog verder terug te dringen. Ik vind het ook heel fijn dat Baken 5 informatiebijeenkomsten organiseert. Zo ben ik altijd op de hoogte van veranderingen in de wet- en regelgeving die voor ons van belang zijn.”

Naast de informatiebijeenkomsten die Baken 5 organiseert hecht Minouk ook veel waarde aan het goede contact met de casemanager. “Het komt eigenlijk bijna niet voor, maar als we een keer een ingewikkelde situatie hebben, kunnen we altijd Martin bellen om even te sparren. Vaak komt hij dan met advies waar we direct verder mee kunnen en is het ingewikkelder, dan komt hij langs of treedt hij op als mediator. Wat op de website staat klopt echt. Wij staan aan het roer en Baken 5 staat ons bij. Zo werken we samen met Baken 5 aan een gezond bedrijf!”