4-2-2600x4752headerimage3eheaderimage2e

Verzuimbeheersing is onze passie

Baken 5 is een vooruitstrevende arbodienstverlener met een unieke integrale aanpak. Het combineren van proactieve verzuimbegeleiding, financiƫle expertise en duurzame inzetbaarheid van het personeel leidt gegarandeerd tot meer rendement.

Bedrijf op de Radar | Stiel Groep

Door Redactie Baken 5 | 26 maart 2018
Stiel Groep is een bouwtechnisch bedrijf dat zich bezighoudt met vastgoedonderhoud en – renovatie in de woningbouw en de utiliteit. Het bedrijf is ontstaan door het samenvoegen van vier zelfstandige bedrijven; Potgieter Schilders, Bijl Totaaltechniek, Bouwbedrijf D.P.D Doornbos en Telstar Elektrotechniek. Het bedrijf telt 100 medewerkers. Stuk voor stuk vakmensen die trots zijn op Stiel Groep en op hun ambacht.

Van 4 bedrijven naar 1 groep
“Toen de vier bedrijven samen verdergingen als Stiel Groep, moest er heel wat veranderen,” vertelt Leontine Fassaert, HR manager. “We hadden te maken met verschillende cao’s en elk bedrijf had zijn eigen Arbodienst, dus we gingen op zoek naar één partij die ons kon helpen om meer eenheid aan te brengen in het P&O-beleid.” De Arbodienst waar de Stiel Groep aanvankelijk mee in zee ging beviel niet. “Het was een groot bedrijf en alles liep over heel veel schakels,” vertelt Leontine. “Ik wist nooit wie ik aan de telefoon zou krijgen en hoe vaak ik mijn verhaal zou moeten doen voordat ik uiteindelijk de juiste persoon aan de lijn kreeg.”

Persoonlijk contact en korte lijnen
In die tijd woonde Leontine een presentatie bij van Ron en Martin van Baken 5. “Ze spraken tijdens het P&O-café – een netwerkbijeenkomst voor P&O-functionarissen – over verzuim, kosten en verantwoordelijkheden,” vertelt Leontine. “Dat was een duidelijk verhaal en aan de hand daarvan heb ik een afspraak met ze gemaakt. Baken 5 is lekker kleinschalig en daarom is het contact veel persoonlijker. Dat vind ik heel prettig. Als ik naar Baken 5 bel, dan krijg ik altijd iemand aan de lijn die ik ken en die op de hoogte is van onze dossiers.”

Proactieve dienstverlening
Een ander groot voordeel van Baken 5 vindt Leontine de proactieve instelling: “Omdat Ron en Martin de belangrijke dingen voor ons in de gaten houden, hoef ik niet zelf overal achteraan. We maken ook gebruik van specialisten uit het netwerk van Baken 5. Laatst hadden we een arbeidshygiënist nodig. Dan is het heel fijn om niet zelf iemand te hoeven zoeken. Als Baken 5 iemand naar voren schuift, dan weet ik dat het goed zit.”